ESG-kommunikation
& markedsføring
Styrk din virksomheds position på markedet med ESG-kommunikation - uden at risikere at greenwashe noget!
I Koncilium hjælper vi dig med at omsætte nuværende praksisser til ESG-rammen og et bæredygtighedsprog som giver dig indblik i, hvor virksomheden faktisk allerede arbejder med bæredygtighed. Derfra bruger vi det til at skabe konkurrencefordele for din virksomhed gennem målrettet markedsføring af ESG-tiltag.
Omsæt og oversæt nuværende praksisser til konverterende kommunikation
Langt de fleste danske SMV'er er allerede rigtig godt i gang med bæredytighed. Det er måske bare aldrig blevet kaldt noget med et E, et S, eller et G - før nu.
I Koncilium er vi eksperter i at spotte ESG-indsatser - også dem som aldrig har haft en bæredygtig fortælling - og vi står klar til at hjælpe dig med at få større indsigt i din virksomheds nuværende praksisser og omsætte det til “ESG-sprog”. Vi ser ofte, at virksomhede selv får sig lidt af en en aha-oplevelse på den gode måde, og det kan du også få.
Hvad er fordelene ved ESG-kommunikation?
Fordelene ved at omsætte og oversætte nuværende praksisser og indsatser i virksomheden til ESG-rammen, er mange. Med den rette tilgang kan åben og strategisk kommunikation omkring dine ESG-praksisser og indsatser nemlig blive katalysator for en sundere bundlinje, ved at …
Skabe større indsigt i, hvad I gør rigtigt og italesætte, hvorfor det virker
Bidrage til vedholdende og fortsat engagement internt i virksomheden, da ord (sagt i offentligheden, især) forpligter
Tydeliggøre, hvem og hvad der kan opbygges strategiske og værdiskabende samarbejder med på tværs af brancher og sektorer
Gøre din virksomhed attraktiv for investorer og forretningspartnere
Skabe troværdighed og vise ansvarlighed over for dine interessenter
Forbedre virksomhedens omdømme og tiltrække kunder *
Er det ikke fordele, som er svære at takke nej til?
Det syntes mange, men med risiko for at blive anklaget for greenwashing, undlader mange virksomheder alligevel helt at kommunikere om deres ESG-indsatser.
Det er selvsagt en skam og faktisk har netop stilheden omkring bæredygtige initiativer og gode resultater på området fået navnet greenhushing.
Innovations- og udviklingsmæssigt er greenhushing en lige så stor potentiel hemsko, som greenwashing er, da de gode ideer og løsninger ikke deles og dermed ikke kan inspirere andre til at gå samme vej - eller at samarbejde om fælles mål.
I Koncilium står vi klar til at hjælpe dig med at navigere i de mange nuancer og regler på kommunikations-området, så du kan få spredt ordet om al det, I foretager jer inden for miljø, sociale forhold og ledelse.
Tro os, når vi siger; I ér allerede godt i gang!
Du kan læse mere om vores rådgivningsydelser her eller kontakt os i dag for en uforpligtende samtale, så vi sammen kan gøre ESG til din konkurrencefordel.
* En undersøgelse fra marts 2023 udarbejdet af Landbrug og Fødevarer viser, at 95% af danskerne har enten ændret adfærd eller er villige til at ændre adfærd af hensyn til klima, miljø og bæredygtighed.